Uaktualnienie 12_2015

W poniższym poście skrótowo opisuję nowości w uaktualnieniu CoC 12.2015.

Spis treści:

  1. Rodzaje uaktualnień
  2. Zmiany w trybach tarcz
  3. Inne
  4. Donaty
  5. Town Hall 11 i powiązane

 

Rodzaje uaktualnień

Są różne rodzaje uaktualnień:


    • Uaktualnienia ogólne – średnio co około 3 miesiące gra jest uaktualniania i wprowadzane są mniejsze lub większe zmiany. Gra jest wprowadzana w “Maintenance Break” na jakiś czas ponieważ są uaktualniane serwery. Największą zaletą takich uaktualnień jest PIERWSZA GODZINA po ponownym uruchomieniu gry. Z jakiś powodów Supercell ponownie dopuszcza do gry wioski które od dłuższego czasu były nieaktywne. Oznacza to w skrócie, że przez pierwszą godzinę jest dużo więcej niż zwykle wiosek, gdzie można zdobyć ogromną ilość surowców. Po około godzinie zwykle inni gracze zdążą je już zrabować, więc warto się pośpieszyć 🙂

    • Eventy – Średnio dwa razy w roku wybrane jednostki (np. Balony) są tańsze i szybsze w produkcji przez krótki czas.

    • Gem Boosts – “Przecena” na przyspieszanie produkcji lub wydobycia za cenę jednego gema.

Najbliższe uaktualnienie to uaktualnienie ogólne i to jedno z większych w ostatnich latach.

 

Zmiany w trybach tarcz

80% ataków w grze to zwykłe ataki na wystawione Town Hall. To oznacza, że w uproszczeniu 80% zasobów w grze nigdy nie zmienia właściciela. Supercell właśnie to zmieni w najnowszej aktualizacji.

Część 1 – Atakowanie i obrona

# Wystawione TH nie będzie dawać już ochrony! Po uaktualnieniu tarcza będzie przyznawana proporcjonalnie do zniszczenia wioski przez przeciwnika:
– 30% zniszczenia – tarcza na 12 godzin
– 60% zniszczenia – tarcza na 14 godzin
– 90% zniszczenia – tarcza na 16 godzin
RÓWNOCZEŚNIE tarcza nie zostanie przyznana jeśli atakujący nie wykorzysta minimum 50% potencjalnej armii do ataku (liczy się “objętość” jednostek (a nie ich liczba) w stosunku do całkowitej pojemności army campów atakującego).

# Pojawia się możliwość ataku multiplayer bez wyłączenia aktywnej tarczy. Pierwszy atak podczas aktywnej tarczy skróci jej czas o 3h, drugi atak o 4h itp. Interesującą zmianą jest fakt, że wyszukiwanie bazy bez jej zaatakowania nic nas nie kosztuje. Można więc spokojnie zdecydować się na atak tylko jeśli znajdziemy coś na prawdę ciekawego.

Część 2 – Village Guard

# Kolejną zmianą jest wprowadzenie dodatkowej ochrony “Presonal Break” oraz “Village Guard”.  Ogólne przesłanie to chęć dostosowania się gry do naszego codziennego trybu życia. Zwykle każdy z nas pojawia się w określonych porach w grze.

# Village Guard to nowe, dodatkowe, krótkoterminowe zabezpieczenie naszej wioski – aktywuje się w momencie tracenia podstawowej tarczy na okres od 15 min (Champion 1 i niższe) do 3h (Titan 1) w zależności od ligi gracza. Ochrona ta wyróżnia się następującymi cechami:

  • Jeśli VG jest aktywna to wioska zachowuje się dokładnie tak jak w momencie kiedy gracz jest online (nawet jeśli nie jest)
  • W trakcie ochrony można bez przeszkód wykonywać ataki
  • Można wykupić za 10 gemów 2 godzinną tarczę co 23h

Z założenia ochrona ta ma pomóc w odsunięciu konieczności ataku dokładnie w momencie wygasania podstawowej tarczy.

# “Personal breaks” to zabezpieczenie przed graczami wykorzystującymi fakt, że w trakcie bycia online wioski nikt nie może zaatakować. Po prostu gra po jakimś czasie wymusi na nas przerwę na kilka minut:

  • Gracz jest wyrzucany z gry na 6 minut po 3 godzinach stałego przebywania online lub podtrzymywania GT bez tarczy
  • Czas ten ulega zresetowaniu jeśli gracz wykupi tarczę
  • Wykupienie dwu godzinnego Village Guard wydłuży czas z 3h do 5h
  • Okres 3h jest zatrzymywany ale nie resetowany w trakcie prac przy serwerach firmy (kiedy wszyscy są offline)

Wszystkie te zmiany oczywiście wymuszają na graczach większą aktywność aby utrzymać się na wysokich pozycjach. Mają wymóc większą aktywność w grze.

Część 3 – Pozostałe zmiany

# Aktualnie Town Hall jest interesujący jedynie ze względu na gwiazdkę za jego zniszczenie. Po uaktualnieniu ulegnie to zmianie:

  • Dostępne zasoby wioski będą równo dzielone pomiędzy wszystkie magazyny oraz TH. Maksymalna ilość zasobów nie ulegnie zmianie.
  • TH będzie przechowywać ilość złota i eliksiru równą ilości mieszczącej się w jednym magazynie złota i jednym magazynie eliksiru ORAZ 1/4 magazynu ropy
  • Aby zdobyć zasoby z TH konieczne jest jego KOMPLETNE zniszczenie
  • TH oraz CC są aktualnie atakowane przez gobliny w tym samym priorytecie jak reszta surowców

Przykład poniżej:

town-hall-new-loot-calculation

# Bonusy za ataki:

  • wszystkie “League Bonus” zostały zwiększone
  • bonus jest przyznawany procentowo od 0% do 100% w zależności od stopnia zniszczenia atakowanej wioski
  • 70% zniszczenia wioski daje nam 100% bonusu

# Zmiany w wyszukiwanych przeciwnikach multiplayer:

  • procent rabowanych surowców w TH6 do TH10 minimalnie wzrósł
  • atakowanie TH o jeden niższego niż atakującego jest mniej opłacalne
  • Ograniczono szansę na wylosowanie TH o dwa niższego niż własny w atakach Multiplayer

# Minimalna ilość pucharków za atak została zmieniona:

league-trophy-offer

Różne

# Update wprowadza powiększoną planszę. Plansza będzie powiększona o 20%  – o 2 pola w każdą stronę. Jeśli ktoś zbiera “ozdoby” na poboczu – może spać spokojnie – zostaną przesunięte:) Prawdopodobnie zewnętrzny nieaktywny okrąg również urośnie – do 3 pól.

# Zostanie zwiększony czas na atak o 30 sekund.

# Boost baraków – 5 gemów za 1h, zamiast istniejących 10 gemów za dwie h.

# TH9 będzie mieć dostęp do Freeze Spell lvl1 (łatwiejsze ataki na th10)

# “War Preparation Day” został skrócony do 23h, aby umożliwić stałe godziny startów wojen w klanach które są ciągle na wojnie

# Wprowadzono dodatkowe osiągnięcia do zdobycia – “Anti-Artillery” oraz “Sharing is Caring”

# Przy leczeniu aniołkami w liczbie 6 i więcej jednego celu w tym samym czasie ich łączna sprawność spada – jest to odpowiedź na taktykę ataku “Queenwalk” –  Archer Queen w otoczeniu bandy aniołków do obrony.

# Zostaną wprowadzone Hogi lvl6

# Koło przycisku next (przełączającego przeciwnika na multiplayer) nie będzie można upuścić wojska aby zapobiec pomyłkom.

 

Donaty

Zmiany w donatach!

# Pojawia się możliwość donatowania spelli (tylko dark spelli o wielkości “1” dla CC lvl4 i wyżej).

army-overview-spell-donation-sneak-peek

# W końcu w momencie dawania donatu widać co wcześniej już ktoś dodał.

inside-clan-castle

Town Hall 11 i powiązane

town-hall-11-stats-e1449235320811

Wprowadzono nowy TH lvl 11, w ramach którego są dostępne (pobieżnie bo mamy mało graczy w klanie na tym poziomie):

  • Wizard Tower lvl9, Storages lvl 12 (łączna pojemność 10 milionów;), Lablatory lvl9
  • Witch lvl3 i Minions lvl7
  • Dodatkowy Archer Tower, Cannon, Wizzard Tower i X-Bow
  • Nowy budynek obronny “Eagle Artillery” (zasięg na całą planszę, podobny do mortara)
  • Nowy Hero “Grand Warden” – świetny w ataku, świetny w obronie

grand-warden-stats

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s