Rozwój wioski i wojska

Artykuł w trakcie uzupełniania. Wszystkie punkty zaczynające się od XX są niekompletne!

XX 1. Wybór drogi rozwoju twojej wioski

    XX 1.0. Zasady w naszym klanie!

    XX 1.1. Podstawowe błędy
    XX 1.2. Rush extremalny
    XX 1.3. Rush optymalny
    XX 1.4. Rush do TH_.1 i TH_.5
    XX 1.5. Maksowanie wioski

 

2. Kolejność rozbudowy wioski i ulepszeń wojska w labie

    XX 2.1. TH5 i niższe
    XX 2.2. TH6
    XX 2.3. TH7
    2.4. TH8
    2.5. TH9
    XX 2.6. TH10

 

XX 3. Fakty i Mity dotyczące rozbudowy wiosek

4. “Wagi” budynków i wojska na CW.



2. Kolejność rozbudowy wioski i ulepszeń wojska w labie

Wróć do spisu treści

2.4. TH8

TH8 ma trzy podstawowe techniki ataku:
– Atak smokami
– Atak hogami
– Atak lądem z użyciem golemów w różnych kombinacjach.

Z założenia zaczynamy od przygotowywania wojska do ataku HOGAMI. Wyrobienie hogów potrwa 22 dni od zrobienia laba. Zakładam oczywiście, że masz już hogi na lvl2.
Dlaczego nie smoki? Smoki na lvl2 dla osoby robiącej MAX TH7 bez problemu (skoro jesteś na TH8 to znaczy, że TH7 nie ma dla Ciebie tajemnic) są wystarczające aby zrobić TH8.1 ze słabymi AD.
Zrobienie hogów da Ci możliwość wyboru między dwoma bardzo potężnymi układami wojska (smoki lub hogi) – to dużo pewniejsze rozwiązanie niż maksowanie smoków które na niektórych bazach są bardzo wymagające.

Zwróć uwagę, że lab najpierw będzie wymagać od Ciebie dużej ilości ropy – w tym czasie elixir będzie potrzebny do zrobienia Laba, Dark elixir storage oraz Dark Spell Factory. Całe złoto wpakujesz w CC oraz podstawowe lvle nowych murków (nie zabierają czasu, a pozwalają zrobić dłuższe tunele). Jeśli wiesz, że spokojnie w czasie ulepszania Laba dozbierasz na hogi, warto na dzień dobry wrzucić kinga na lvl6. Przez pierwsze dni zrobisz większe CC, dark Spell Factory i Kinga dając OUT na wojny – i ruszysz na CW mocniejszy o dwa spelle, lepszego kinga i większe CC.
Następnie, po hogach, lab zacznie wymagać elixiru – to idealny moment aby podciągnąć kinga trochę (za ropę). King na wyższym lvlu na prawdę ma większą moc..

W kwestii obrony. Zgodnie z początkiem tego wpisu absolutnie nie popieramy rozwijania jedynie ataku. W rozsądny sposób powinieneś rozwijać w tle obronę. Atak JEST ważniejszy, ale bez obrony niewiele daje. Sam rozwinąłem hogi i smoki wraz z powiązanymi jednostkami na maxa przed dotknięciem obrony czy zrobieniem większości murów na docelowy lvl (niewiele zmodyfikowane TH7.5) – nie dało to oczekiwanych efektów..
Rozbicie budynków na dwie listy umożliwia Ci manipulowanie rozwojem budynków obronnych na początku TH8. Zalecam przyjąć taktykę rozwijającą NAJPIERW wszystko co wykorzystasz do ataku hogami. Równolegle rozwijałbym pierwsze punkty obrony tak, aby 5 pkt obrony zbiegł się w czasie ze zrobieniem w labie pkt 4 – zyskasz dzięki temu RAGE do ataku smokami.

Poniższy tekst został napisany w oparciu o najlepszą wiedzę pogłębioną sporym researchem i własne doświadczenia. Mocno sugerując ogólną ścieżkę rozwoju jesteśmy otwarci na wszelką polemikę 🙂

Kolejność rozbudowy budynków ataku:
  1. Labolatory lvl6 [6d]: Sprawa oczywista. Nie może stać bezrobotne, bo nowe wojsko szkolić trzeba. W tym czasie najważniejsza misja to dozbieranie ropy aby zaraz po zrobieniu laba wrzucić hogi!
  2. Dark Elixir Storage lvl3 [3d]: Ulepsz go jak najszybciej do pojemności 30k aby móc ulepszyć hogi zaraz po zrobieniu labu.
  3. Dark Spell Factory lvl1 [4d]: Bardzo istotne odkąd podwójny poison zabija CC wroga!
  4. Clan Castle lvl4 [2d]: 20 a 25 jednostek robi dużą różnicę – PEKKA, GOLEM, 5 balonów itp.
  5. Dark Spell Factory lvl2 [6d] :Wsparcie smoków.
  6. Dark Barracks lvl4 [6+7d]:W związku z podwójnym poisonem zabijającym CC wroga Golem nie jest już tak istotny na początku dlatego dopiero teraz. No i można brać golema do CC. Pamiętajcie aby robić Baraki na zmianę – inaczej pozbawicie się źródła hogów
  7. Barracks lvl10 [6d]: Mając Golema, Pekka nabiera dużego znaczenia..
Kolejność ulepszania jednostek w Labie:
  1. Hogi lvl4 [10+12d]: Zgodnie ze wstępem hogi są priorytetem.
  2. Healing Spell lvl5 [5d]: Jedyny spell istotny dla hogów.
  3. Smoki lvl3 [10d]: Wzmacnianie drugiej zasadniczej metody ataku na TH8 którą masz do dyspozycji.
  4. Lightning lvl5 [4d]: W połączeniu z trzęsieniem lvl1 rozwali AD lvl6.
  5. Balony lvl5 [5d]: Jako zasadnicze wsparcie smoków w niektórych technikach ataku.
  6. Rage lvl5 [7d]: Dodatkowy spell w ataku smokami.
  7. Wizy lvl5 [5d]: Przygotowania do ataków lądowych
  8. Golem lvl2 [10d]:
  9. PEKKA lvl 3 [10+12d]:
  10. Archer lvl5 [5d]:
  11. Barbarians lvl5 [5d]:
  12. Wall breakers lvl5 [5d]:
  13. Dowolne dalsze
Kolejność rozbudowy budynków obrony:
  1. Mury Na samym początku wybuduj nowe mury, jednak nie maksuj ich do wysokiego lvlu. Wykorzystaj je do reorganizacji wioski i jej rozbudowy. Za każdym razem kiedy będziesz mieć nadmiar złota, podciągaj swoje mury, ale nie pozwalaj aby spowalniały rozwój twojej wioski.
  2. 3* AD LVL 6: To jest absolutny priorytet twojej obrony – większość osób przychodzących z TH7 będzie atakować Cię smokami.
  3. Nowe budynki obronneWubuduj nowe budynki ale pozostaw je na niskim lvlu (1-3). Wykorzystaj je do zrobienia tuneli i utrudnienia ataków lądowych na twoją wioskę. Jako zasadniczą obronę traktuj dotychczasowe budynki obronne. Nowe budynki rozwijaj w kolejności podanej poniżej wraz z istniejącymi. Z jednej strony pozwoli Ci to nie wybić się zbyt wysoko na mapie (i nie dostać za trudnego przeciwnika), z drugiej umożliwi Ci wypraktykowanie najlepszych układów wioski dla TH8 na podstawie obserwacji ataków wroga.
  4. Air Sweeper lvl 4: Masz już lvl3 z TH7 – on często decuje o kierunku ataku smokami – umożliwi Ci większą kontrolę nad przebiegiem obrony.
  5. Archer Towers lvl6: Są bardzo niszczycielskie dla smoków, pomagają w obronie wioski przed każdym atakiem i stosunkowo szybko i tanio się robią.
  6. Tesle lvl6: Tesle robią się wieki. Są BARDZO skuteczne przeciwko smokom, nie wspominając o PEKKACH. Jednak ich koszt i czas robienia spowalnia proces rozbudowy wioski. Najlepsza technika to poświęcić jednego budowniczego na robienie tesli jedna po drugiej. Absoultnie nie zostawiaj tesli na ostatni moment.
  7. Wizzard TowersBardzo pomocne przeciwko hogom, świetnie bronią AD przed balonami. Kolejne do rozbudowy.
  8. Mortarts
  9. Canons

Wróć do spisu treści


2.5. TH9

TH9 jest pierwszym poziomem TH o tak bardzo rozbudowanych możliwościach ataku, a tym samym rozwoju. Poniższa ścieżka rozwoju została jednak opracowana pod kątem możliwie najszybszego otwarcia możliwości sensowengo udziału w CW, następnie możliwie szybko zwiększając wachlarz możliwych ataków posiadanych wojskiem.
Zakładam, że skoro jesteś na TH9 to opanowałeś w stopniu minimum dobrym podstawowe ataki z TH8 oraz masz wymaksowane powiązane z nimi wojsko oraz dobrą, dopracowaną wioskę obronną na cw.
Twój udział w CW powinien być możliwy od momentu skończenia ulepszenia Lightningu w labie.

Ogólnie strategia rozwoju przez pierwsze tygodnie opiera się na prostych założeniach:
– W pierwszych tygodniach nie ruszasz obrony, z wyjątkiem dodania czwartego AD i dojscia do 6666. Brak rozwoju obrony pozwoli Ci zachować podobnych przeciwników na cw. Pamiętaj jednak o koniecznie ulepszonej dużej bombie (przeciw hogom).
– Całą ropę pakujesz w Archer Queen. W pierwszych minutach TH8 powinieneś kupić AQ lvl1 i od razu zacząć ulepszać ją do LVL2. Jedynym przerywnikiem w procesie inwestowania ropy w AQ jest zrobienie hogów lvl5 (jako drugi upgrade w labie na th8)
– Eliksir jest na początku bardzo istotny. Najpierw oczywiście inwestujesz go w zrobienie Laboratorium, Spell Factory oraz Dark Spell Factory. Drugie w kolejności do ulepszania są wszystkie Army Campy. Następnie cały eliksir inwestujesz w rozwuj wojska w Laboratory. Zawsze jednak tak inwestuj eliksir aby Laboratorium nie stało bezrobotne!
– Gold po pierwszym wydatku na CC leci w AD następnie w głównie w mury.

Kolejność rozbudowy budynków ataku:
  1. Laboratory: Podstawa rozwoju twojego wojska.
  2. Spell Factory: Poza nowymi zaklęciami (dwoma!), dodaje pojemności jednego podwójnego zaklęcia.
  3. Clan Castle: Większe CC umożliwi Ci wzięcie golema lub lavy.
  4. Dark Spell Facotry: Haste to jedyny zysk – sam oceń czy go wykorzystasz.
  5. Army Camps x4:Zwiększenie pojemności wojska do 220 otwiera przed tobą drogę do poważnych ataków na TH9.
  6. Dark Barracks dwa leveleWłącz w końcu do twojego wojska Witche i Lavy!
Kolejność ulepszania jednostek w Labie:
  1. Lightning lvl6: Najprostsza droga do 100% pewnego ataku na TH8 – smoki i spelle rozwalające 2 AD i to w kilka dni po zrobieniu TH9!
  2. Hogi lvl6: Pomimo tego, że zbierasz na AQ warto szybko zrobić hogi. Jedna z prostszych i pewniejszych technik ataku wymagająca ulepszenia tylko jednej jednostki. AQ lvl2, Hogi lvl5 i max golem w CC pozwolą ci zrobić TH9 dużo mocniejsze od twojego.
  3. Giganci lvl6: Jedna z najbardziej odczuwalnych zmian w twoim wojsku. Umożliwią naprawdę ambitne ataki i dobre famrmienie – ropy bez wojska za ropę.
  4. Healing lvl6: Wsparcie GoHo oraz Farmingu.
  5. Balony lvl6: Druga pozycja z najbardziej odczuwalnych ulepszeń w twoim wojsku. Do czasu skończenia ulepszania Balonów powinieneś mieć gotowe Lavy. Wiesz jak potężne ataki to oznacza prawda? 😉
  6. Golem lvl3 i 4: Wsparcie wszystkich ataków lądowych. Jeśli twoja AQ nie jest jeszcze na 10 lvlu to zrób inne ulepszenia za eliksir zanim zaczniesz robić golemy!
  7. Valkirie:
  8. Jump lvl2:
  9. Archer lvl6:
  10. Barb lvl2:
  11. Witch lvl2:
  12. Lava lvl2:
  13. Dowolnie dalej.
Kolejność rozbudowy budynków obrony:

Mając już zrobione hogi na lvl5 powoli zaczynasz rozwijać obronę. Polecam jednak robić to w następujący sposób: Zawsze rozwijać jakąś teslę lub AD, wszystkie nowe budynki obronne rozwinąć do poziomu max th8, dodać Xbowy na lvl1. Całą obronę rozwijaj sukcesywnie ale spokojnie.

  1. Arvher Queen Weź pod uwagę, że to twój najmocniejszy dodany element obronny na TH9!
  2. Duza bomba max lvl Przeciw hogom
  3. AD lvl6 od tego momentu sukcesywnie rozwijaj je aż do osiągnięcia układu 7766
  4. Wszystkie nowe budynki obronne na lvl1 Przebuduj wioskę, sprawdzaj nowe ustawienie i zaprojektuj dobre tunelowanie
  5. AirSweeper lvl5
  6. Wszystkie budynki obronne do poziomu max na TH8
  7. Xbow max
  8. Archer tower max
  9. Tesle max
  10. Wizzy max
  11. Mortar max
  12. Canon max

Wróć do spisu treści


4. “Wagi” budynków i wojska na CW.

Poniżej dla dociekliwych znajdują się stosunkowo aktualne wagi każdego budynku oraz jednostki wojska wpływające na całkowitą ocenę wioski, a więc sumarycznie klanu. Ta ocena ma decydujący wpływa na dobór przeciwnika na CW.

Tabela z wagami poszczególnych budynków i jednostek [KLIKNIJ]
NAZWA LEVEL WAGA
Cannon 1 100
Cannon 2 199
Cannon 3 297
Cannon 4 394
Cannon 5 490
Cannon 6 585
Cannon 7 679
Cannon 8 772
Cannon 9 864
Cannon 10 955
Cannon 11 1,045
Cannon 12 1,134
Cannon 13 1,222
Archer Tower 1 100
Archer Tower 2 199
Archer Tower 3 297
Archer Tower 4 394
Archer Tower 5 490
Archer Tower 6 585
Archer Tower 7 679
Archer Tower 8 772
Archer Tower 9 864
Archer Tower 10 955
Archer Tower 11 1,045
Archer Tower 12 1,134
Archer Tower 13 1,222
Wizard Tower 1 500
Wizard Tower 2 970
Wizard Tower 3 1,410
Wizard Tower 4 1,820
Wizard Tower 5 2,200
Wizard Tower 6 2,550
Wizard Tower 7 2,870
Wizard Tower 8 3,160
Air Defense 1 40
Air Defense 2 80
Air Defense 3 120
Air Defense 4 160
Air Defense 5 200
Air Defense 6 240
Air Defense 7 280
Air Defense 8 320
Mortar 1 500
Mortar 2 990
Mortar 3 1,470
Mortar 4 1,940
Mortar 5 2,400
Mortar 6 2,850
Mortar 7 3,290
Mortar 8 3,720
Tesla 1 100
Tesla 2 200
Tesla 3 300
Tesla 4 400
Tesla 5 500
Tesla 6 600
Tesla 7 700
Tesla 8 800
X-bow 1 400
X-bow 2 800
X-bow 3 1,200
X-bow 4 1,600
Inferno 1 1,000
Inferno 2 2,000
Inferno 3 3,000
Air Sweeper 1 10
Air Sweeper 2 20
Air Sweeper 3 30
Air Sweeper 4 40
Air Sweeper 5 50
Air Sweeper 6 60
Barbarian 1 100
Barbarian 2 200
Barbarian 3 300
Barbarian 4 400
Barbarian 5 500
Barbarian 6 600
Barbarian 7 700
Archers 1 150
Archers 2 300
Archers 3 450
Archers 4 600
Archers 5 750
Archers 6 900
Archers 7 1,050
Goblins 1 50
Goblins 2 100
Goblins 3 150
Goblins 4 200
Goblins 5 250
Goblins 6 300
Ballons 1 120
Ballons 2 240
Ballons 3 360
Ballons 4 480
Ballons 5 600
Ballons 6 720
Giants 1 120
Giants 2 240
Giants 3 360
Giants 4 480
Giants 5 600
Giants 6 720
Giants 7 840
Wizards 1 150
Wizards 2 300
Wizards 3 450
Wizards 4 600
Wizards 5 750
Wizards 6 900
Dragons 1 150
Dragons 2 300
Dragons 3 450
Dragons 4 600
Healers 1 180
Healers 2 360
Healers 3 540
Healers 4 720
PEKKA 1 120
PEKKA 2 240
PEKKA 3 360
PEKKA 4 480
PEKKA 5 600
Hog Riders 1 120
Hog Riders 2 240
Hog Riders 3 360
Hog Riders 4 480
Hog Riders 5 600
Valkyrie 1 100
Valkyrie 2 200
Valkyrie 3 300
Valkyrie 4 400
Golems 1 120
Golems 2 240
Golems 3 360
Golems 4 480
Golems 5 600
Witches 1 900
Witches 2 2,100
Lava Hound 1 120
Lava Hound 2 240
Lava Hound 3 360
Minions 1 120
Minions 2 240
Minions 3 360
Minions 4 480
Minions 5 600
Minions 6 720
Wall Breaker 1 100
Wall Breaker 2 200
Wall Breaker 3 300
Wall Breaker 4 400
Wall Breaker 5 500
Wall Breaker 6 600
Barbarian King 1 15
Barbarian King 2 30
Barbarian King 3 45
Barbarian King 4 60
Barbarian King 5 76
Barbarian King 6 92
Barbarian King 7 108
Barbarian King 8 124
Barbarian King 9 140
Barbarian King 10 157
Barbarian King 11 174
Barbarian King 12 191
Barbarian King 13 208
Barbarian King 14 225
Barbarian King 15 243
Barbarian King 16 261
Barbarian King 17 279
Barbarian King 18 297
Barbarian King 19 315
Barbarian King 20 334
Barbarian King 21 353
Barbarian King 22 372
Barbarian King 23 391
Barbarian King 24 410
Barbarian King 25 430
Barbarian King 26 450
Barbarian King 27 470
Barbarian King 28 490
Barbarian King 29 510
Barbarian King 30 531
Barbarian King 31 552
Barbarian King 32 573
Barbarian King 33 594
Barbarian King 34 615
Barbarian King 35 637
Barbarian King 36 659
Barbarian King 37 681
Barbarian King 38 703
Barbarian King 39 725
Barbarian King 40 747
Archer Queen 1 26
Archer Queen 2 52
Archer Queen 3 78
Archer Queen 4 104
Archer Queen 5 131
Archer Queen 6 158
Archer Queen 7 185
Archer Queen 8 212
Archer Queen 9 239
Archer Queen 10 267
Archer Queen 11 295
Archer Queen 12 323
Archer Queen 13 351
Archer Queen 14 379
Archer Queen 15 408
Archer Queen 16 437
Archer Queen 17 466
Archer Queen 18 495
Archer Queen 19 524
Archer Queen 20 554
Archer Queen 21 584
Archer Queen 22 614
Archer Queen 23 644
Archer Queen 24 674
Archer Queen 25 705
Archer Queen 26 736
Archer Queen 27 767
Archer Queen 28 798
Archer Queen 29 829
Archer Queen 30 861
Archer Queen 31 893
Archer Queen 32 925
Archer Queen 33 957
Archer Queen 34 989
Archer Queen 35 1,022
Archer Queen 36 1,055
Archer Queen 37 1,088
Archer Queen 38 1,121
Archer Queen 39 1,154
Archer Queen 40 1,187
Small Bombs 1 100
Small Bombs 2 200
Small Bombs 3 300
Small Bombs 4 400
Small Bombs 5 500
Small Bombs 6 600
Giant Bombs 1 100
Giant Bombs 2 200
Giant Bombs 3 300
Giant Bombs 4 400
Seeking Air Mines 1 20
Seeking Air Mines 2 40
Seeking Air Mines 3 60
Air Bombs 1 50
Air Bombs 2 100
Air Bombs 3 150
Air Bombs 4 200
Skeleton Traps 1 50
Skeleton Traps 2 50
Skeleton Traps 3 50
Lightning spell 1 100
Lightning spell 2 200
Lightning spell 3 300
Lightning spell 4 400
Lightning spell 5 500
Lightning spell 6 600
Heal Spell 1 200
Heal Spell 2 400
Heal Spell 3 600
Heal Spell 4 800
Heal Spell 5 1,000
Heal Spell 6 1,200
Rage Spell 1 100
Rage Spell 2 200
Rage Spell 3 300
Rage Spell 4 400
Rage Spell 5 500
Freeze Spell 1 1000
Freeze Spell 2 2000
Freeze Spell 3 3000
Freeze Spell 4 4000
Freeze Spell 5 5000
Jump Spell 1 100
Jump Spell 2 200
Jump Spell 3 300
Wall 1 1 4.2
Wall 2 2 8.4
Wall 3 3 12.6
Wall 4 4 16.8
Wall 5 5 21
Wall 6 6 25.2
Wall 7 7 29.4
Wall 8 8 33.6
Wall 9 9 37.8
Wall 10 10 42
Wall 11 11 46.2
Spring Traps 1 20

Wróć do spisu treści


Advertisements